Kwalitatief goed onderwijs
Wij stellen ons ten doel kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. Wij gaan bij de vak- en vormingsgebieden uit van de kerndoelen, zoals de wet die aan ons stelt. De school is erop gericht een leer- en leefgemeenschap te creëren, waar de verschillende ontwikkelingsaspecten evenwichtig aan bod komen. Wij vinden dat in dit hele proces de ouder een belangrijke rol speelt. De opvoeding van het kind is een zaak van ouders en school samen. Hoewel ieder eigen taken binnen de opvoeding heeft, zijn er toch zoveel overeenkomsten, dat overleg en samenwerking noodzakelijk zijn om de kinderen een goede begeleiding te geven. Wij vinden het belangrijk dat de school een lerende organisatie is waarin een professionele cultuur heerst. Als team kijken we kritisch naar ons eigen handelen en de behaalde resultaten, weten we om te gaan met feedback en blijven wij ons ontwikkelen door o.a. scholing. Goede resultaten worden alleen behaald als we als team weten wat we willen bereiken, samen ervoor willen gaan en regelmatig evalueren of de doelen behaald zijn. Werken op IKC de Duinvlinder betekent voor het personeel dat ze bovenstaand concept niet alleen onderschrijven, maar het ook uitdragen en er verder aan willen blijven bouwen. Door onze persoonlijke aandacht dragen wij bij aan de ontplooiing van de mogelijkheden en talenten van ieder kind dat aan onze zorg is toevertrouwd. In onze school werken wij in een sfeer van veiligheid en geborgenheid. Tegelijkertijd staat ons onderwijs midden in de wereld. Binnen de klas is er aandacht voor maatschappelijke en culturele ontwikkelingen. Om de doelstellingen te kunnen bereiken vinden we het belangrijk dat er door de hele school een duidelijke pedagogische en didactische lijn aanwezig is. Rekenen en Taal bieden wij klassikaal (gedifferentieerd) aan met ondersteuning van de evidence-based methodes. De overige vakken wordt er zoveel mogelijk projectmatig gewerkt.